Gewetensdwang

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gewetensdwang

Bericht door Mara »

De Amsterdamse gemeenteraad is i.i.g. ruimdenkend, want de westermoskee wordt deze maand opgeleverd.
Er kunnen 1700 moslims in.

Ook de entree met negen kleinere koepels is gereed. „Geen enkele andere moskee in Europa heeft dit”, zegt Selami Yuksel van de Westermoskee. Bouwvakkers werken in de weekenden door om de oplevering eind november te realiseren.
bron: detelegraaf

Zelfs God's dag moet ervoor worden ontheiligd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Gewetensdwang

Bericht door Sheba »

alexv schreef:
Sheba schreef:AlexV
Toch nog een paar vraagjes...
Als je in Nederland woont dien je je ook aan de grondwet te houden. Kan je dan ook niet in Nederland wonen? Er wordt immers geacht aan godsdienstvrijheid te houden? Staat tenslotte in de grondwet!
Maak jij gebruik van je stemrecht? En ga je dan stemmen op een partij die de grondwet wel accepteert?

Wbt invloed christelijke partijen... Of het altijd resultaat heeft? op zijn minst wordt het christelijke geluid nog gehoord? Worden mensen gewezen op Gods Woord en kan een christen politicus een goede reuk verspreiden. Ik ben dankbaar dat dat nog mogelijk is. Onverdiend! En onvolmaakt!

Wanneer er geen christelijke partijen waren was de vrijheid van christelijk onderwijs allang verdwenen! Waren bepaalde ethische zaken die tegen het Woord gaan allang veel verder of erger bewaarheid!



En dan het weren....
Daniël kon niet weren de valse afgodendienst in Babel. Wel kon hij een getuigenis afgeven van zijn God!

Hij nam actief deel aan de politiek... Die haaks stond op Gods Wetten. Hij is er niet voor weggevlucht...

Weren...dat probeert m.i. de SGP nog steeds. Zij zullen geen toestemming geven tot het bouwen van een moskee toch?
Hier plaatselijk houdt de SGP de zondagopening winkels tegen. Worden activiteiten op zondag die de zondagsrust schaden tegen gehouden! Enz.enz.
En ja toch is er ook een moskee. We leven in een democratie. Waarin ook andere partijen het voor het zeggen hebben!
Ik denk dat je de kern van mijn argumenten niet wilt begrijpen. Als ik in Ned woon betekend dat niet dat ik mij vrijwillig onder de vrijheid van godsdienst begeef. Ik mag volgens de Bijbel geen wetten accepteren die daar tegenin gaan. De SGP plaatst zich VRIJWILLIG met een belofte onder een onbijbelse wet. Het is eigenlijk nog erger als je bestuurder bent moet je alle wetten uitvoeren ook goddeloze. Je bent uitvoerend orgaan. Wat de SGP doet is een onbijbelse wet accepteren met de bedoeling hem niet uit te voeren omdat het tegen de Bijbel Is. Maar omdat ze zo graag mee willen doen maken ze het ondergeschikt.
Nee ik heb nog nooit gestemt hoewel ik al meer dan 35 jaar het recht heb.

Dus ik zou nu wel eens van jou willen weten hoe ik het moet zien dat de SGP een grondwet in haar eigen beginselen (terecht) verwerpt omdat het tegen de Bijbel is en toch accepteert om maar mee te mogen doen.
En vertel me dan meteen hoe het Bijbels kan dat een vrouw lijsttrekker is en hoe dat in verhouding staat tot het SGP beginsel, en hoe ze met deze ontrouw nog denken een zegen te krijgen.
Volgens mij maak je een denkfout. Wij leven in een democratie. Dat betekent dat de politieke partijen eigenlijk de bevolking vertegenwoordigen. De grondwet met godsdienstvrijheid was er al. Als je als politieke partij dus deel gaat nemen bedenk je de wet niet die er al is. Je laat als deel van de bevolking je stem horen....

Verder dien je als inwoner van Nederland de overheid te gehoorzamen. Daar roept de Bijbel ons ook toe op. En eigenlijk ben je de overheid ongehoorzaam als je geen gebruik maakt van je stemrecht!

Ook ben ik benieuwd in hoeverre en op welke manier jij dan als individu omgaat met het niet hanteren van godsdienstvrijheid. Want dat geldt niet alleen voor overheid maar ook voor jou persoonlijk!

Wbt het vrouwenstandpunt. Dat is een andere discussie. Waar jij en ik duidelijk anders over denken. Maar dan dwalen we wel heel ver af! Ik zie nergens in de Schrift grond dat een vrouw niet kan of mag deelnemen aan de politiek. Wel vind ik dat het in geval van het hebben van een gezin etc. De huishoudelijke plichten en plichten t.o.v. Opvoeding niet in het gedrang mogen brengen. Daar ligt je eerste verantwoordelijkheid!
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Gewetensdwang

Bericht door Vagari »

-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gewetensdwang

Bericht door -DIA- »

Lees vooral ook de informatieve reacties. Deze geven wel een blikje op de wereld van nu.
In zulke gevallen blijkt onze hoog geroemde tolerantie, die daar vervalt tot intolerantie als het
één zaak betreft. Dan worden Herodes en Pilatus vrienden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Gewetensdwang

Bericht door Vagari »

-DIA- schreef:
Lees vooral ook de informatieve reacties. Deze geven wel een blikje op de wereld van nu.
In zulke gevallen blijkt onze hoog geroemde tolerantie, die daar vervalt tot intolerantie als het
één zaak betreft. Dan worden Herodes en Pilatus vrienden.
Ja, idd.
Daar kun je heel veel informatie uithalen. Ik lees ze bij zulke artikelen altijd met heel veel belangstelling.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Gewetensdwang

Bericht door Panny »

Deze reactie is wel heel bijzonder:

voxpopuli
In Amerika kan dat blijkbaar, hier niet meer. Weigerambtenaren zijn niet meer toegestaan, en zo hoort dat ook. Wij zijn een stuk ruimdenkend er gelukkig nu nog dat artikel over godsdienst aanpassen en wij komen nog eens ergens.
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Gewetensdwang

Bericht door Vagari »

Panny schreef:Deze reactie is wel heel bijzonder:

voxpopuli
In Amerika kan dat blijkbaar, hier niet meer. Weigerambtenaren zijn niet meer toegestaan, en zo hoort dat ook. Wij zijn een stuk ruimdenkend er gelukkig nu nog dat artikel over godsdienst aanpassen en wij komen nog eens ergens.
Ja, ik las het ook :)
Zo bedenken wij ook allles. Een krom en verdraaid geslacht.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Gewetensdwang

Bericht door Bert Mulder »

In Canada kan dat niet
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bookreader
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 aug 2007, 16:24

Re: Gewetensdwang

Bericht door Bookreader »

Opvallend dat je zo vaak leest over discriminatie op grond van seksuele praktijk, en dat daar altijd zo veel drukte over wordt gemaakt, maar dat andere vormen van discriminatie blijkbaar totaal geen probleem zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan dicriminatie op grond van leeftijd. Zo las ik bijvoorbeeld dat de positie van oudere werknemers (50+) nogal zorgelijk is, maar wie hoor je daar nou over? Maar dat zal wel niet interessant zijn, omdat dat geen bijdrage levert aan de ontwikkeling van goddeloos Nederland.
...en gij zult voor het aangezicht des HEEREN, uws Gods, zeven dagen vrolijk zijn. (Leviticus 23:40b)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gewetensdwang

Bericht door Mara »

Bookreader schreef:Opvallend dat je zo vaak leest over discriminatie op grond van seksuele praktijk, en dat daar altijd zo veel drukte over wordt gemaakt, maar dat andere vormen van discriminatie blijkbaar totaal geen probleem zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan dicriminatie op grond van leeftijd. Zo las ik bijvoorbeeld dat de positie van oudere werknemers (50+) nogal zorgelijk is, maar wie hoor je daar nou over? Maar dat zal wel niet interessant zijn, omdat dat geen bijdrage levert aan de ontwikkeling van goddeloos Nederland.
Momenteel is de positie van flexwerkers meer in het nieuws.
Maar er zijn bedrijven die juist op zoek zijn naar oudere werknemers, omdat ze betrouwbaar zijn, zich niet vaak ziek melden en bereid zijn over te werken.

Overigens was onlangs ook in het nieuws om het loon van ouderen juist te verlagen, omdat ze minder produktief zouden zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Bookreader
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 aug 2007, 16:24

Re: Gewetensdwang

Bericht door Bookreader »

Mara schreef:
Bookreader schreef:Opvallend dat je zo vaak leest over discriminatie op grond van seksuele praktijk, en dat daar altijd zo veel drukte over wordt gemaakt, maar dat andere vormen van discriminatie blijkbaar totaal geen probleem zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan dicriminatie op grond van leeftijd. Zo las ik bijvoorbeeld dat de positie van oudere werknemers (50+) nogal zorgelijk is, maar wie hoor je daar nou over? Maar dat zal wel niet interessant zijn, omdat dat geen bijdrage levert aan de ontwikkeling van goddeloos Nederland.
Momenteel is de positie van flexwerkers meer in het nieuws.
Maar er zijn bedrijven die juist op zoek zijn naar oudere werknemers, omdat ze betrouwbaar zijn, zich niet vaak ziek melden en bereid zijn over te werken.

Overigens was onlangs ook in het nieuws om het loon van ouderen juist te verlagen, omdat ze minder produktief zouden zijn.
O, gelukkig. Dat bemoedigt weer een beetje voor de toekomst. Ik heb het echter niet gemerkt, dat de flexwerkers meer in het nieuws zijn. Maar misschien raadpleeg ik de verkeerde nieuwsbronnen.
...en gij zult voor het aangezicht des HEEREN, uws Gods, zeven dagen vrolijk zijn. (Leviticus 23:40b)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23854
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gewetensdwang

Bericht door refo »

Mara schreef:
Bookreader schreef:Opvallend dat je zo vaak leest over discriminatie op grond van seksuele praktijk, en dat daar altijd zo veel drukte over wordt gemaakt, maar dat andere vormen van discriminatie blijkbaar totaal geen probleem zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan dicriminatie op grond van leeftijd. Zo las ik bijvoorbeeld dat de positie van oudere werknemers (50+) nogal zorgelijk is, maar wie hoor je daar nou over? Maar dat zal wel niet interessant zijn, omdat dat geen bijdrage levert aan de ontwikkeling van goddeloos Nederland.
Momenteel is de positie van flexwerkers meer in het nieuws.
Maar er zijn bedrijven die juist op zoek zijn naar oudere werknemers, omdat ze betrouwbaar zijn, zich niet vaak ziek melden en bereid zijn over te werken.

Overigens was onlangs ook in het nieuws om het loon van ouderen juist te verlagen, omdat ze minder produktief zouden zijn.
Er zijn geen bedrijven speciaal op zoek naar ouderen. Simpel genoeg: als er een pensioenregeling is zijn ze veel duurder. Boven de 55 kan een bedrijf 7000€ bonus krijgen als ze een oude ww-er nemen.
Ik werd vandaag nog gebeld door wervingsbureau. Die wisten niet hoe oud ik was. Ben benieuwd of ik verder nog wat hoor.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Gewetensdwang

Bericht door Posthoorn »

refo schreef:... een oude ww-er...
:huhu
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Gewetensdwang

Bericht door Pimpelmees »

Bookreader schreef:Ik heb het echter niet gemerkt, dat de flexwerkers meer in het nieuws zijn. Maar misschien raadpleeg ik de verkeerde nieuwsbronnen.
Flexwerkers zijn veel in het nieuws de laatste tijd. Ook vandaag weer: http://www.refdag.nl/nieuws/anp/economi ... t_1_905819
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Gewetensdwang

Bericht door Van Ewijk »

Homoseksuelen zijn onderdeel van de schepping met geheel hun aard.
Aangezien ik ieder in zijn/haar waarde laat (''gij zult niet oordelen'')
Laat ik dit geheel aan God over.
''Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen''
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie