Marnix schreef:
artistiek schreef:
Ik ben van mening dat het allemaal speeltjes zijn in de hand van satan.
Heel geraffineerd want het lijkt onschuldig maar omdat we, in onze nieuwsgierigheid, al die informatiebronnen bij willen houden kost het bergen tijd.
Het gevaar is dan zo groot dat er voor de Heere en Zijn dienst maar weinig tijd meer overblijft.
Ik denk dat we daarom hier heel discreet mee om moeten gaan.
Jaja... als we zo gaan redeneren is refoforum ook een speeltje in zijn hand... kost ook een hoop tijd. Ook het Reformatorisch Dagblad moeten we dan als zodanig bestempelen, net als alle boeken, de radio, de computer, e-mail, de telefoon enzovoorts. Het kan allemaal tijd kosten die we dan niet aan zijn dienst besteden.
Als christen heb je verantwoordelijkheid hoe je met je tijd omgaat. Maar daarmee is alles wat tijd kost (wat bij Facebook, Twitter etc. wel meevalt) nog niet per definitie verkeerd, het werk van satan. Je moet er alleen op een goede manier mee omgaan. En niet de hele dag alleen maar Twitteren, Facebooken, computeren enzovoorts maar het dienen van God op de eerste plaats stellen. Maar dat wil niet zeggen dat je dan beter geen Twitter-account kan maken.... We moeten er op een verantwoordelijke manier mee omgaan.... dat is denk ik wat beter geformuleerd dan "we moeten er heel discreet mee omgaan".
Vandaar die sluwheid van de satan, het
lijkt onschuldig... en zo heeft hij inderdaad heel veel manieren om ons te verleiden.
Pas hoorde ik iemand, die weleens in aanraking komt met aanhangers van de satanskerk, zeggen: de macht van satan wordt nogal eens onderschat.
Ik geloof dat deze man gelijk heeft.